De 4 must have attributen voor jouw home workout
25 april 2022 
in Move

De 4 must have attributen voor jouw home workout


Thuis trainen is enorm laagdrempelig en geschikt voor iedereen. De basis is een goed trainingsprogramma met workouts zonder materialen die je thuis kunt volgen. Kies of creëer een plek in je woning waar je voldoende ruimte hebt om te bewegen en zorg voor goed geluid. Om comfortabel te kunnen trainen, je training meer variatie te geven of om de intensiteit van je workout te verhogen is het zeker de moeite waard om te investeren in een aantal hulpmiddelen voor jouw home workout. De onderstaande materialen zijn een must voor iedere thuissporter, en ook nog eens betaalbaar en eenvoudig op te bergen!

Yogamat

Een yogamat is essentieel om thuis te kunnen trainen zonder ongemakken. Een yogamat zorgt ervoor dat je overal in huis veilig en comfortabel kunt trainen zonder dat de harde vloer je trainingen onderbreekt. Bovendien beschermt het je tegen blauwe plekken wanneer je oefeningen doet waarbij je knieën of ellebogen op de vloer steunen.

Weerstandsbanden

Met weerstandsbanden kun je weerstand toevoegen aan je oefeningen. Ze nemen niet veel ruimte in beslag dus zijn eenvoudig op te bergen. Op deze manier kun je van elke workout een krachttraining maken en op simpele wijze de intensiteit verhogen. Er zijn weerstandsbanden met handvatten om je bovenlichaam te trainen en bootybands die speciaal zijn ontwikkeld voor het trainen van je onderlichaam.

Springtouw

Een springtouw is een allrounder waarmee je eenvoudig een cardio workout kunt uitvoeren. Met het gebruik van een springtouw verbrand je snel calorieën en schiet je hartslag omhoog. Het ideale hulpmiddel bij het afvallen of verbeteren van je uithoudingsvermogen.

Dumbbells of schijven

Met losse trainingsmaterialen zoals een paar dumbbells of een gewichtsschijf voeg je een kracht component toe aan je workout. Ze zijn verkrijgbaar in verschillende gewichten, afhankelijk van je fitnessniveau, doelstellingen en het type workout wat je wil doen. Met een paar dumbbells van 1 tot 3 kg kun je veel variatie creëren en met een schijf van 5 kg maak je jouw workout direct een stuk intensiever.

Reactie plaatsen